Svar til: Min behandling fra diagnose og gennem ASCT (Autonom Stamcelle Transplantation)

Velkommen til Dansk Myelomatose Forenings hjemmeside Fora Debat Min behandling fra diagnose og gennem ASCT (Autonom Stamcelle Transplantation) Svar til: Min behandling fra diagnose og gennem ASCT (Autonom Stamcelle Transplantation)

#4201
Avatar photoCarsten Levin
Deltager

Stamceller høstet og så bare vente på næste skridt
I går blev der høstet stamceller. Det gik fint, der var rigeligt til ekstra portioner.
Fik fjernet centralvenekateter i aftes.
Udskrives i dag og så ind til den store kemoterapi og retur med stamceller til december.

Stamcellehøsten tog ca. 4 timer tilsluttet et stamcellehøstapparat. Helt fredeligt og med god mulighed for at læse eller hvile. Derefter lidt ventetid mens det blev kontrolleret at der var høstet nok.

I aftes klippede en sygeplejerske så trådene der holdt centralvenekateteret og trak det ud og holdt pres på i 20 minutter. Derefter ligge stille i små 3 timer med en lille sandsæk på og derefter nogle dages aflastning/forsigtighed, så det ikke springer op. Det skulle kunne give meget blod …

Mandag i næste uge fastsættes tid for næste fase. Jeg holder øje med spørgsmål her, men lægger sandsynligvis ikke mere end et indlæg eller to ind de næste 3-4 uger.

  • Dette svar blev ændret 9 år, 5 måneder siden af Avatar photoCarsten Levin.