Svar til: Min behandling fra diagnose og gennem ASCT (Autonom Stamcelle Transplantation)

Velkommen til Dansk Myelomatose Forenings hjemmeside Fora Debat Min behandling fra diagnose og gennem ASCT (Autonom Stamcelle Transplantation) Svar til: Min behandling fra diagnose og gennem ASCT (Autonom Stamcelle Transplantation)

#4176
Avatar photoCarsten Levin
Deltager

Tak for de gode tanker.

Jeg tænker, at meget i et forløb som dette, både det planmæssige og når der opstår en lille omkørsel på ruten, er vildt afhængigt af tillid til hospitalet og deres kompetence. Dertil også at man er tryg ved at deres rutiner og logistik samt at man stoler på medarbejdernes agtpågivenhed ifht. afvigelser står mål med kompetencen.
Jeg føler mig ihvertfald i rigtig gode hænder hos sygeplejerskerne der tager hånd om alt og de få læger/forvagter man når at møde.

Når morgenen kommer skal jeg planmæssigt have taget blodprøver, for hæmatopoitiske stamceller*, der skal være nok af disse efter stamcellestimulation med neupogen til høsten. Ellers udsættes denne og behandlingen forlænges.

Jeg var iøvrigt lidt nervøs over ikke at mærke smerterne i hofte og ryg. De var jo ret voldsomme før jeg fik ordineret Tradolan i fredags. Tænk, kun tre dage siden.
Så jeg stoppede med de smertestillende før middag i går. Jeg er lidt overrasket over hvor lang tid de virker. Har sovet dommen sten fra 22 til her kl. 3, og nu kan jeg begynde at mærke svag dunken i mellemøret og overtrykket i knoglerne og stamcellerne der banker for at bryde ud. Det er allerede tydeligt nok, men jeg venter. Vil godt mærke det gøre rigtig ondt før jeg tager smertestillende igen.

*ja, det hedder hæmatopoitiske, det er ikke en stavefejl. Til gengæld er jeg rigtig ked af at stavekontrollen fik rettet “autolog” stamcelle transplantation til “Autonom”, fint dækkende for min person, men ikke smart af hensyn til læsermisforståelder.

  • Dette svar blev ændret 9 år, 5 måneder siden af Avatar photoCarsten Levin.
  • Dette svar blev ændret 9 år, 5 måneder siden af Avatar photoCarsten Levin.