1207

Forum-svar oprettet

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • som svar til: Myelomatose – ondt i skuldre #2616
    1207
    Deltager

    Svar til Dortes indlæg:
    Min kone, som er "patienten ", og jeg har ikke nogen faglig kompetance til at vurdere, om der er nogen sammenhæng mellem ondt i skulder, Myelomatoce og kold skulder. Heller ikke vore læger på Vejle Sygehus kunne fortælle os det. Der blev sat undersøgelser igang, der resulterede i diagnosen, kolde skuldre. Dette forhold kunne man ikke påvirke til det bedre, ikke heller dygtige og erfarne fysioterapeuter ville kunne bedre det, blev der fortalt. Kun tiden ville kunne give en bedring. Og det må vi erkende, at efter ca. 7 måneder er smerten forsvunden helt. Til gengæld er der stadigvæk nedsat bevæggelighed i nakkeregionen, men det kan hun leve med, siger hun.
    Lige nu er Toves sygdom fuldstændig i bero. Hun er til blodprøve kontrol en gang hver måned. Hun får ingen medicin og hendes fysik er næsten komplet igen. Lykkeligvis, takket være personalet på Vejle Sygehus. Johnny

    som svar til: Myelomatose – ondt i skuldre #2613
    1207
    Deltager

    Status på ondt i skuldre.
    Tove har siden primo 2009 haft ondt i sine skuldre. Dette forhold har siden marts måned forbedret sig til nu at være helt væk. Det har sikkert været " de kolde skuldre ", som lægerne mente kunne være årsagen. Der har sat sig lidt stivhed i nakkeregionen, men en ny scanning her medio oktober viser heldigvis ikke nogle unormale ting. Stivheden giver sig især til kende, når der skal køres bil, hvor hoveddrej ind imellem er nødvendig.
    Toves myelomatose er heldigvis stadig under fuld kontrol.
    Hilsen Johnny

    som svar til: Myelomatose – ondt i skuldre #2612
    1207
    Deltager

    Kære Anne
    Tak for dit svar. Det er dejligt, når andre tænker på en.
    Vi har endnu ikke prøvet alternative behandlinger. Det er lidt nyt endnu, og min kone vil lige give det en chance, inden vi går videre. Hun siger selv, at der allerede er tegn på bedring, det kan jeg også se. Tidligere kunne hun næsten ikke lige på siden, og måtte tilbringen hele natten på ryggen. Nu er hun begyndt skiftevis at kunne benytte begger sider. Men tak vi vil have det i baghovedet.
    Også en rigtig godt påske til dig og dine.
    Hilsen Johnny

    som svar til: Myelomatose – ondt i skuldre #2610
    1207
    Deltager

    Sidste nyt:
    Det er nu konstateret, at smerterne stammer fra det, man kalder en kold skulder, i det her tilfælde begge skuldre. Det er der ikke rigtig gøre noget at gøre ved, men det er helt sikkert, at det forsvinder af sig selv i løbet af 1 til 2 år. Smerterne begyndte omkring september 2008, så der er et stykke vej endnu.

    Mvh
    J. Sørensen

    som svar til: Myelomatose – ondt i skuldre #2609
    1207
    Deltager

    Min kone har nu været igennem forskellige undersøgelser, bl.a. for eventuel gigt i skulderleddene.
    Lægerne har ikke kunnet konstateret nogen forhold, der indikerer myelomatose udbrud, gigt angreb eller andre lidelser.
    Den forklaring vi har fået går på, at skulderleddenes knoglekapsler har forandret sig til at blive mere stramme ( forestil, at et led, der mangler smørelse, ikke fungerer ordentlig ). Hvad der har forårsaget det, kan heller ikke forklares umiddelbart, men det kunne godt være en følge af den kraftige højdosis kemobehandling.
    Der kan ikke gøres noget ved det, men lægerne fortæller, at det sandsynligvis vil forsvinde af sig selv i løbet af 1 til 2 år.

    Der er også i denne stund en følbar bedring at spore, så vi ser frem til situationen om et års tid.

    Mvh
    J. Sørensen

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)