Svar til: Det er også hårdt at være pårørende…

Velkommen til Dansk Myelomatose Forenings hjemmeside Fora Debat Det er også hårdt at være pårørende… Svar til: Det er også hårdt at være pårørende…

#2650
Avatar photoMia Lander
Deltager

Hej du

Jeg kender godt til det. Min far har også haft Myelomatose (og har det jo stadigvæk). Han er ikke så hårdt angrebet endnu, og selvom lægerne siger, at han type dør man med og ikke af, så spiser den jo stadig et lille stykke af kroppen for hver gang den går i udbrud. Og for hver gang de skal igennem den behandling, bliver kroppen yderligere svækket.

Jeg synes det er skræmmende. Min far var også en meget sund og aktiv og stærk mand, som en skide sygdom nu er igang med at umyndiggøre.

Nogle gange kan jeg tage mig selv i, at sidde foran min computer og bare stirre ind i skærmen mens tårene løber ned af kinderne på mig. Jeg opdager det først efter et stykke tid, fordi jeg bare er gået i sort.

Det er hårdt og uoverskueligt ud over alle grænser. Jeg har ikke særlig mange at tale med om det, desværre. Det gør det heller ikke lettere, men er glad for at jeg fandt dette forum.

Hvordan har i det nu?