Svar til: skuldersmerter

#2602

Kære Nanette.
Undskyld, at der er gået så lang tid siden, jeg sidst har skrevet. Hjertelig tillykke med din fødselsdag den 11. Håber du havde en god dag.
Håber det går godt med din mor og at hun er kommet nok ovenpå mht. lungerne, at hun kan starte på sin behandling.
Turen til Danmark gik godt. Både min søster, bror og jeg ( med påhæng ) var hos mor til hendes fødselsdag. Vi mødtes til brunch og blev nogle timer. Mor var meget træt, men nød det alligevel. Hun blev meget glad for det akvarel maling kursus, vi havde købt til hende. Det skal være på Samsø i slutningen af april. Vi håber ,hun vil have det så godt på det tidspunkt, at hun vil få meget ud af det.
Mor havde besluttet at give middag på en Mongolian restaurant i Ribe, men deværre var hun for træt da det kom til aften. Hendes muskelsygdom giver hende en del besvær lige i denne tid. Ikke Myelomatosen.
Niels og jeg holdt jul og nytår hernede i Portugal og det var rigtig hyggeligt. Nytårsaften tog vi ned til Strandpromenaden her, hvor folk har for vane at mødes når tiden nærmer sig årsskiftet. Vi tog også en flaske champagne med derned og satte os godt tilrette.
Og tænk, Nanette – det er lykkedes os både at sælge OG købe hus i de 8 dage, vi var i DK!!! Det var simpelthen så lækkert. Vi har købt et rigtig, rigtig hyggeligt gammelt hus i Haslev, hvor min far og bror også bor. Huset er fra 1910 – et rigtig dukkehus med planker osv. Det gør det så meget lettere, når vi ved, hvad vi skal hjem til.
Lige nu bor vi faktisk på hotel. Det har vi gjort siden vi flyttede ud af vores lejlighed den 10 februar. Vi skal bo på hotel indtil vi drager mod nord den 1 marts. Den 28 februar er det rent faktisk Niels’s 60 års fødselsdag
Håber det går godt med dig, Nanette. Alt vel med graviditeten?
Jeg synes, det lød godt, at I holdt Nytårsaften med din far og mor. Det har været godt for dem. Nanette – jeg forstår dig så godt, når du siger, at du " bløder indeni ", når du ser på din mor, hvordan hun er blevet mindre og ser skrøbelig ud. Jeg har det lige sådan.
Den anden nat vågnede jeg efter et frygteligt mareridt, der handlede om mor. Alting virkede så livagtigt. Jeg græd sådan og måtte vække Niels. Han er simpelthen sådan en støtte for mig. Jeg lavede et krus kakao og sad og slappede af inden jeg turde falde i søvn igen. Af og til fortsætter ens drømme jo, hvis man falder i søvn umiddelbart efter. Drømmer du også?
Nej, jeg har ikke fået læst Eva Jørgensens bog endnú, men du kan tror, jeg vil. Når jeg kommer hjem køber jeg den.
Jeg tror virkelig, jeg har brug for det. Jeg vil så gerne ruste mig selv til at blive stærk nok til at være så meget som overhovedet muligt for min mor.
Hvad føler du, Nanette, at bogen mest har givet dig?

Jeg vil slutte nu og gå ud og få en kop kaffe i den cafe, der ligger lige ved siden af hotellet. Det er så godt vejr og der er så meget at følge med i.
Kan du passe rigtig godt på dig og jer.
Ser frem til at høre fra dig igen.

K.h,
Elizabeth