Svar til: skuldersmerter

#2597
dranella1
Medlem

Hej Elizabeth.
Dejligt, at høre fra dig igen.
Vi er begyndt at ordne baby værelset nu, så p.t har jeg lidt andet at tænke på og glæder mig endnu mere nu, til at blive forældre.
Men du har ret, til tider, føler jeg også en skyld over at jeg kan være så glad, når min mor er så syg.
Men nej, sådan skal vi ikke tænke/føle, ved at vores mødre vil have vi skal være glade og ikke være så triste..
Så når jeg er sammen med min mor, taler vi om mange ting, og kun sygdommen hvis hun selv nævner det..
I øjeblikket har hun en periode, hvor hun er meget vred..- går ud over min far.
Han gør intet rigtigt, og nu gider hun ikke alt det her mere, siger hun bare snart vil have lov til at lukke sine øjne..
Men er jo frustrationer over det hele, er meget normalt. – men trist at høre på og se også.
Hun skal på rigshospitalet 1 dec. og have en hårdere kemo end den, hun har fået de sidste par gange, så håber hun ikke bliver syg efter den omgang, men der mister hun sit hår.
Tager hun ok, har fået en meget flot paryk der ligner hendes eget hår. – så tager vi som det kommer..

Pudsigt, du spørger om Eva Jørgensens bog.
Jeg har netop lige købt den i fredags, og er allerede halvvejs igennem den.
Allerede nu, kan jeg godt anbefale dig at læse den. – jeg syntes den er god men også meget rørende.
Begyndte at græde, da jeg læste i den, fordi det er så trist..
Men man får en fornemmelse af hvorfor, ens mor feks. reagere som hun gør osv. – for gør Steffen/manden i bogen også.
Bliver den for barsk at læse i, må du gemme den lidt væk, indtil du evt. kan læse videre i den.
Kan godt anbefale den.

Krydser fingre for din mor i denne uge så – du må lige skrive hvad de finder ud af, til de røngten hun skal til.
Må håbe det "bare" er en øm skulder eller ligende.
Flytter i hjem igen i 2009? – eller har jeg misforstået det!?
Kan godt forstå det er svært, at bo i Portugal, når din mor er i Danmark.
Men lyder til i stadig ses en del, når hun har været hos jer så mange gange. -Og så er det jo at, godt mailen og telefonen er opfundet :o)
Har du søskende i Danmark, der feks. også kan hjælpe din mor!??
Jeg har 2 brødre, så vi overlapper lidt hinanden nogen gange, hvis der er noget.. – er meget rart..

Forstår godt det citat du har hængt op, og er jo sandt :o)
Kan du nu også have det godt Elizabeth og op med humøret – det skal nok gå det hele.
Lyder til vores mødre, er nogen seje kvinder der kæmper og ikke giver helt op….

Kærligst Nanette