Svar til: skuldersmerter

#2596

Kære Nanette.

Rigtig mange tak for din mail.
Allerførst tillykke med din graviditet
Jeg forstår godt, at det må være svært for dig – 100 % – at føle dig glad. Men, som du skriver, det er helt sikkert noget som vil holde din mor oppe!!
Det er underligt…men jeg har det sådan, at jeg ind imellem har haft dårlig samvittighed, hvis jeg har glædet mig over et eller andet i mit liv – grint osv – med samtidig viden om at min mor er syg. Jeg VED, at det er forkert at tænke sådan, men jeg kan alligevel ikke lade være. Jeg føler ligesom ikke, jeg kan tillade mig at være så glad over et eller andet på et tidspunkt, hvor min mor er syg. Føler det egoistisk.
Jo – det HAR været MEGET svært at bo hernede på mange måder – specielt i starten. Jeg havde allerede lovet min mand Niels at flytte herned, da min mor blev syg. ( Min mand og jeg blev gift hernede og min mor var med til bryluppet ). Jeg kunne næsten ikke sige farvel til min mor i nytåret, da jeg skulle flytte. Jeg vidste dengang ikke om hun ville komme sig over sin dybe depression. ( jeg sidder faktisk og græder nu – glemmer aldrig den tid ).
Så frygtelig mange ting skete på samme tid.

Nanette – jeg håber din mor får den stamcelletransplantation. At diverse prøver viser, at hendes krop er stærk nok til det.

Jeg skal for resten spørge dig om du har læst Eva Jørgensen’s bog? Den er blevet anmeldt her på Myelomatose foreningens hjemmeside. Jeg tror, jeg vil læse den. Samtidig er jeg lidt bange for at læse den.

Mor skal, som jeg skrev, have taget røntgen her i denne uge. Jeg er nervøs….men jeg beder til at smerterne ikke hænger sammen med Myelomatosen. Jeg er meget slem til at tage sorgerne på forskud og har hængt et citat op på mit spejl på badeværelset som jeg ser hver morgen: " Worrying does not empty tomorrow of it’s troubles. It empties today of it’s strenght ". Nu håber jeg så, at du forstår engelsk.

Håber du har haft en god weekend, Nanette. Pas på dig selv og dine.

De allerbedste hilsener fra,
Elizabeth