Svar til: Hvilket stadie af myelomatose er min mor på!?

Velkommen til Dansk Myelomatose Forenings hjemmeside Fora Debat Hvilket stadie af myelomatose er min mor på!? Svar til: Hvilket stadie af myelomatose er min mor på!?

#2588
dranella1
Medlem

Hej Anne-Grethe.
Tusinde tak for dit svar, og jeg er glad for at høre du er kommet igennem dit forløb, og har det godt idag :o)
Har læst mig til, at myelomatose patienter kan blive konfuse, og døsige.
Tænker bare meget over, om min mors hjerne, kan have taget skade, nu hun har været hjemme i ca.24 uden ilt i sit blod osv. – for syntes det er lang tid hun har været "underlig" nu (5 dage).
Ja, der er så mange spørgsmål og man er jo bange for at miste hende.
Vi var godt klar over, det ville blive en barsk tid vi skal igennem, men at se hende igår sådan. – gjorde så ondt.
Søndag inden hun blev indlagt, havde hun siddet nøgen på sofaen da min lillebror kom op (skal sige hun er normalt er meget blufærdig) og havde afføring på hænderne og tissede på gulvet, da hun blev rejst op.
Kan en høj feber, medicin, kemo osv. gøre hende sådan!??
Vi gør vores bedste for at holde hendes humør oppe, men p.t kan man ikke føre en normal samtale med hende.
Men vi må jo blive ved, med at håbe på det bedste og har bedt min far om, at tale med lægen i aften når han skal op og besøge hende, håber vi kan få nogen svar.
God vind til dig fremover.
Kærligst Nette