Svar til: Hvilket stadie af myelomatose er min mor på!?

Velkommen til Dansk Myelomatose Forenings hjemmeside Fora Debat Hvilket stadie af myelomatose er min mor på!? Svar til: Hvilket stadie af myelomatose er min mor på!?

#2587

Kære Dranella
Jeg var selv meget angrebet af infektioner mellem kemobehandlingerne, og måtte på sygehuset så godt som hver gang jeg havde fået kemo, måtte så have antibiotica og også blod. Kemoen nedsætter antallet af de de hvide blodlegemer og blodpladerne som er med til at forebygge infektioner. Jeg fik at vide at steg temperaturen til over 38 skulle jeg kontakte sygehuset og jeg blev så indlagt hver gang. Det lyder som om din mor påvirkes af kemo på samme måde som på mig. Spørg lægerne om din mor er undersøgt for svamp, da det også tit er et problem, det var det hvertilfælde for mig. At din mor er konfus skyldes infektionerne og den nok store dosis af antibiotica hun får, jeg fik hvertilfælde at vide af mine pårørende at jeg vrøvlede indimellem.. Blodmangel er et andet symptom på sygdommen, tror jeg fik omkring 10 poser blod i mit behandlingsforløb. Jeg er ikke læge og beskriver bare hvad jeg har oplevet, der er ikke to med myelomatose der oplever det sammeforløb, derfor har lægerne svært ved at svare på de spørgsmål man stiller, forløbet afhænger helt af den enkelte patients blodbillede m.v. Jeg håber din mor kommer godt igennem forløbet, det er hårdt, men forsøg at få hende til ikke at miste modet. Jeg har det godt i dag. Er så ”rask” som man nu kan blive med denne sygdom og får ingen piller eller behandling overhovedet, så det kan lade sig gøre at komme tilbage til ”normal” tilstand.
Kærlig hilsen
Anne-Grethe