smerter i ben og kemoterapi

Velkommen til Dansk Myelomatose Forenings hjemmeside Fora Debat smerter i ben og kemoterapi

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2684
    Torben Ringgren
    Deltager

    Jeg er i Velkadebehandling og lige påbegyndt Cyklofosfamid. Dagen efter Cyklofosfamid begyndte der at komme ulidelige smerter fra venstre ben i lyske og lår. Der ses ikke noget unormalt i alle de forskellige undersøgelser, som er blevet lavet. MEN benet gør stadig meget ondt og jeg har meget svært ved at støtte på det. Er der andre, som har oplevet det samme

    #2685
    Ole Dallris
    Deltager

    du skriver der er lavet forskellige undersøgelser – kan du fortælle lidt om hvad det er for undersøgelser?

    #2686
    Torben Ringgren
    Deltager

    røntgen, ct-scanner, blodprøver. Alle prøver viser, at intet ser unormalt ud.

    #2687
    Ole Dallris
    Deltager

    mens jeg fik kemo, kom jeg ud for noget der måske ligner –
    dog var det ikke i låret men i lægmuskelen jeg havde smerter.
    Det viste sig at jeg havde dyb venebetændelse i venstre ben.
    en ultralydsscanning afslørede det og efterfølgende fik jeg i en kort periode blodfortyndende medicin.
    Jeg ved selvfølgelig ikke om det er det samme for dig – håber for dig at lægen finder en løsning.

    #2688
    enersen
    Deltager

    Fik for lidt over 2 år siden velcade behandling efterfulgt af højdosis og transplantation. Velcade behandlingen blev stoppet tæt på afslutningen af kuren, grundet smerter i fod og nedre del af benet. Fik gabapentin i omkring et halvt år uden at det hjalp. Først efter et års tid forsvandt smerterne. Det blev angivet, at det nok var en form for nervebetændelse og problemerne ville forsvinde over tid – ca. 1 år. Smerterne er nu helt væk og der har ikke været problemer med bensmerter det sidste år.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forummet 'Debat' er lukket for nye emner og svar.