Hvorfor blive medlem?

Her kan du læse om, hvad andre medlemmer mener om det at være medlem af Dansk Myelomatose Forening.

Kaare Kristensen

kaare_resized

I starten var jeg bestemt ikke varm på tanken med at blive medlem af en patientforening. Al slags pylren og pakken sin identitet ind i en sygdom var mig inderligt imod. Mit liv var langt vigtigere end min sygdom – og den mening holder jeg fast på den dag i dag. Men overlæge Niels Abildgaards varme anbefaling af Myelomatoseforeningen gjorde, at jeg blev medlem. Til min store overraskelse opdagede jeg, at andre patienter absolut er de bedste at ’snakke sygdom’ med, fordi man forstår hinanden på en ganske usentimental måde. Så i de følgende fire år har jeg deltaget to store konferencer m.m.

Jeg har følt mig så godt tilpas, at jeg har bidraget med to patienthistorier: ’Frisk Humør’og ’Ville danse med Tina Turner’. Nye patienter bør ikke tøve med at blive medlem. Det er helt igennem en god beslutning, mener jeg.

Kaare Kristensen

Vil du også være medlem?

Klik her for at tilmelde dig.